Waarom dit jaar nog overstappen naar 3CX?

Wanneer wij een nieuwe telefonie-oplossing mogen leveren aan middelgrote en grote bedrijven, is ons weapon of choice altijd 3CX. We hebben het er ook vaak over. Maar waarom is nou juist 3CX de beste keuze voor een nieuw telefoniesysteem ten opzichte van de vele andere opties?

Als we heel kort moeten uitleggen wat 3CX precies is, dan noemen we het vaak een telefooncentrale die volledig software-gebaseerd is. Eigenlijk is dat een onderwaardering, want 3CX is een volwaardige oplossing voor Unified Communications (UC). Het systeem biedt zoveel meer mogelijkheden dan bellen alleen, functionaliteiten die bij systemen van de concurrent vaak ontbreken.

De belangrijkste functie van 3CX is en blijft toch het bellen. Zowel in- als extern wil je nou eenmaal goed telefonisch bereikbaar zijn. 3CX heeft de focus dan ook hierop gelegd. Een groot verschil tussen 3CX en andere VoIP-providers, is dat de meeste providers abonnementskosten rekenen per extensie (eindgebruiker). 3CX begrenst dit niet. De kosten voor het licentiemodel zijn afhankelijk van het aantal gelijktijdige gesprekken. Hierdoor zijn de licentiekosten vaak al veel lager op jaarbasis dan bij andere providers.

Met 3CX is het beheer en het onderhoud van je telefoonsysteem eenvoudig zelf te doen. Kies voor een lokale installatie op een computer of server in het gebouw, of voor installatie in de cloud in ons datacenter. De management console van 3CX is gebruiksvriendelijk, overzichtelijk en spreekt in heldere taal. Aanpassingen, zoals het aanmaken van nieuwe gebruikers of het beheren van het bedrijfstelefoonboek is eenvoudig zelf te doen. Wil je dit niet? Dan beheren wij je systeem!

Naast de functionaliteiten voor telefonie, biedt 3CX in een heldere webclient ook overzicht van de gebruikers. Wie is er beschikbaar, wie is afwezig, wie is in gesprek? Wil je een collega bereiken die aan het bellen is, dan stuur je snel en simpel een chatbericht, zodat hij/zij weet dat je teruggebeld wilt worden.

Het vergaderen op afstand is ook een fenomeen dat steeds populairder wordt. Het 3CX-systeem heeft hiervoor standaard de Webmeeting-functionaliteit ingebouwd. Zo kan je via het internet een video-vergadering houden met je collega’s, waar ze zich dan ook ter wereld bevinden. Ervaring leert dat de verbindingen vaak veel stabieler zijn dan bij bijvoorbeeld Skype of Facetime, waardoor videoconferencing ook een stuk betrouwbaarder wordt.

Heb je veel medewerkers op de weg zitten? Bijvoorbeeld accountmanagers of monteurs in de buitendienst? Dan koppel je gewoon hun mobiele toestel aan je 3CX omgeving. Zo zijn je collega’s op de weg net zo makkelijk intern te bereiken als wanneer ze aan hun bureau zouden zitten.

Het mooiste van al deze, en nog vele andere functies, is dat dit standaard in de licenties zit inbegrepen. Niet bijbetalen per module of functionaliteit, alles is part of the deal! Bovendien is 3CX software-gedreven en daarmee enorm flexibel. Als jij het kan verzinnen, kunnen wij het bouwen!

We kunnen nog wel even doorgaan over alle mooie functies die 3CX te bieden heeft, maar het beste is natuurlijk om het gewoon live te zien. Plan daarom vandaag nog een vrijblijvende demo in! Bel 088 203 1500 of mail info@qlickit.nl en maak een afspraak.

Besluit je voor 31 december nog over te stappen naar een 3CX-systeem via QlickIT, dan geven wij 10% korting op de licentie en een gratis installatiedag!